Evaluatiegesprek/POP

 

Dinsdag 13-11

 

We hebben samen gezeten met Lorraine en Daiël. Persoonlijk vond ik dit een heel goed gesprek ook omdat ik nog niet eerder met Lorraine een keer heb gezeten om te praten over wat er goed gaat en wat beter kan. Hier was ik zelf ook wel aan toe want ik had wel een paar dingen waar ik mee zat. Ik loop de belangrijke punten op het beoordelingsformulier wel even langs. Punt 1 Gaat met klanten op een correcte en vriendelijke manier om. Hier staat voldoende ingevuld omdat ik altijd goed mensen ontvang, maar het kan nog beter. Op het moment dat er iemand binnenstapt dan kan ik het beste ook gaan staan, naar die persoon toe lopen en de hand schudden. Op het moment dat een persoon hier voor het eerste binnenkomt is er niet een balie of iets dergelijks waar hij heen kan gaan en zo voelt diegene zich ongemakkelijk. Punt 6 Neemt de telefoon op volgens het protocol van het bedrijf. Dit is onvoldoende ingevuld omdat ik soms nog vergeet wanneer iemand naar een persoon vraagt dat ik gelijk het al doorgeef. Dit is niet de bedoeling ik moet daar gewoon een stokje voor steken en goed vragen wie het is en waar hij voor belt. Ook is het super belangrijk en daar kwam ik op de harde manier achter dat als ik bedrijven benader voor een kandidaat van ons dat ik ALTIJD de persoon met wie ik heb gesproken en wanneer op ga schrijven. In relatie met collega’s kom ik op punt 3 Staat open voor kritiek ten aanzien van eigen houding en werkwijze en ziet kritiek als instrument voor verbetering van zijn handelen. Hier legde Lorraine wel echt de nadruk op en dat vond ik ook zeker fijn om te horen dat ze dat zeer waardeert. Ik ben zo altijd al geweest als er iets is wat ik beter kan doen dan hoor ik dat ook graag en vind ik het niet erg om dat aan het licht te brengen. Dit hoort ook een beetje bij punt 4. Is in staat om op gepaste wijze en op het goede moment kritiek te verwoorden. Dit punt vult de vorige goed aan en hier zijn ze wel over te spreken op mijn stage. Dan komen we bij de student heef een professionele beroepshouding. Hier wil ik punt 6 aankaarten waarbij staat heeft verantwoordelijkheidsgevoel. Ik kwam er zelf achter dat het bij mij er psychologisch in zit dat ik maar een “stageloper” ben en dus daar ook naar ga werken, in plaats van dat ik van mijzelf zeg ik ben een gewone medewerker en ga er volledig voor. Dit was ook een goed punt wat we hebben besproken samen met Daiël en hier zit dus een groot verbeterpunt in voor mij. Ik ben zelf wel blij hoe het gesprek is gelopen, nu weet ik ook meer war ik aan toe ben.